Dandanes si avtomobila brez ABS, radia, GPS sistema in klime sploh ne moremo več predstavljati. Velikokrat pa pozabimo na glavno komponento v vozilu, ki jo nevede vedno uporabljamo. To pa je servo volan. Omenjena tehnologija je z nami že od leta 1951. Servo mehanizem za zavijanje je bil včasih namenjen bolj luksuznim vozilom. To pa se je z leti spremenilo, saj je postal del osnovne opreme pri večini novih jeklenih konjičkov. Tako lahko vsak amaterski in profesionalni voznik uživa v udobju brez-težavnega uporabljanja svojega avtomobila.
Kazalo:
Servo motor olajša zavijanje lahkih in težkih vozil
Uporaba težjih vozil brez servo volana je vedno predstavljala veliko težav za voznike. Temu je tako, saj je potrebno dokaj veliko fizične sile, da premaknemo kolesa. Tako je bilo upravljanje vozila težje in tudi bolj nevarno. V nevarnih situacijah se je povečal odzivni čas voznika. To pa je predstavljalo tveganje za varnost voznika, kot tudi drugih udeležencev v prometu.
To je vodilo do želje po razvoju novega sistema zavijanja za osebna in tovorna vozila. Inženirji pri ameriškem podjetju Crysler so prvi na svetu vgradili servo volan v svoj produkcijski avto. Vse to se je dogajalo v začetku 50-ih let prejšnjega tisočletja.
Hidravlični servo volan uporabljajo mnoga vozila
Vozila narejena od začetka 50-ih let do danes uporabljajo hidravliko za pomoč pri zavijanju. Samo hidravlično pumpo napaja motor. Ta pa pomaga vozniku pri obračanju koles. Ta sistem je izredno zanesljiv in brez vzdrževanja zdrži tudi več let. Seveda pa kot pri vsaki tehnologiji se tudi tukaj najdejo slabosti. Hidravlična pumpa mora neprestano delovati med delovanjem motorja. To pa se pozna na večji izgubi električne energije. Poleg tega pa hitro nastanejo težave, če se cevi s hidravlično tekočino poškodujejo. Res pa je, da so rezervni deli za avto na voljo pri kakovostnih trgovcih kot je Silux.
Sodobnejša tehnologija za pomoč pri zavijanju
Novejši avtomobili so opremljeni z električnim servo volanom. Mednarodna kratica za omenjen sistem je ESP. Ta sistem ne uporablja črpalke, niti ne potrebuje hidravlične tekočine. Narejen je iz kovinske gredi, ki teče od volana do volanske letve. V tej gredi pa se nahaja več električnih motorjev. Motorji vsebujejo senzorje, ki zaznajo premikanje volana. Nato pa premaknejo kolesa v želeno smer. To močno olajša zavijanje velikih in malih vozil. Je pa res, da je sam sistem dokaj kompleksne izdelave. Rezervni deli za avtomobil, ki vsebujejo komponente električnega zavijalnega sistema, so na voljo za nakup na spletu.
Neglede na kateri izmed dveh sistemov naše vozilo uporablja, lahko nadomestne dele najdemo dokaj hitro. Seveda pa je pomembno, da pravilno prepoznamo težave z servo volanom, ko te nastopijo.
Simptomi težav s hidravliko za servo volan
Kot prej omenjeno ima dandanes še vedno velika količina vozil tradicionalni servo volan. Ta uporablja hidravlične komponente, ki so izpostavljene različnim okvaram. Načeloma sam sistem deluje brezhibno zelo dolgo časa. Je pa res, da je potreben rednih pregledov s strani avtomehanika ali drugega strokovnjaka. Znake težav pa lahko opazimo po sledečih simptomih:
Togost in neodzivnost volana kaže na težave s hidravlično črpalko
Hidravlična črpalka je ključna komponenta klasičnega servo volana. Če ta preneha delovati, se to opazi po togem občutku pri zavijanju. V tem primeru celotno težko koles premika voznik. Enako pa velja za neodziven volan. To pa je lahko težava črpalke kot tudi drugih komponent sistema za zavijanje.
Kovinski in stokajoč zvok pri obračanju koles lahko kaže na težave
Okvarjen servo sistem za zavijanje lahko med uporabo povzroča stokajoč kovinski zvok. Ta lahko kaže na raznovrstne mehanične težave. Je pa najlažje prepoznaven simptom težav s servo mehaničnimi komponentami.
Simptomi okvarjenega električnega ESP servo volana
Električni sistem za zavijanje ESP je bolj napreden od hidravličnega. Je pa res, da se lahko v nekaterih primerih tudi okvari. Vse okvare je možno popraviti z nakupom primernih rezervnih delov za avto. Seveda pa moramo prvo prepoznati, da imamo težave.
Na armaturni plošči se prižge lučka ESP
Novejša vozila so opremljena z diagnostičnim računalnikom. Ta nadzira delovanje raznovrstnih komponent. Ob primeru težav se na armaturni plošči prikaže opozorilo. Če je to opozorilo ESP, potem moramo pregledati servo volan in njegove komponente.
Lučka za nadzor oprijema se prižge na armaturni plošči
Lučka za nadzor oprijema se prižge v primeru različnih mehaničnih in drugih težav. Ko se ta prižge, prikazuje, da naše vozilo ima težave z oprijemom na cestišču. Zelo možno je, da je diagnostični računalnik zaznal težave v komponentah za servo zavijanje.
V vsakem primeru moramo obiskati mehanika, če naš avtomobil postane počasnejši ali neodziven pri zavijanju. Tako bomo preprečili nadaljnjo škodo v našem avtomobilu. Enake pa tako poskrbimo za svojo in varnost drugih udeležencev v cestnem prometu.
Rezervni deli za avto so na voljo na spletu
Najhitreje je možno najti določen rezervni del za naš avto, če se podamo na splet. Na spletu lahko izbiramo med velikim številom trgovcev, ki ponujajo različne originalne in poprodajne komponente za naše vozilo. Priporočeno je, da kupujemo avto dele od zaupanja vrednih trgovcev. Tako se bomo prepričali, da bo naš kupljen proizvod spremljala tudi garancija trgovca. To pa nam bo olajšalo popravilo avtomobila, saj lahko koristimo garancijo v primeru okvare kupljenega avto dela.
Vztrajnik sklopke skrbi za prenos vrteče se gredi motorja
Vaše vozilo vključuje cel kup avto delov, ki so sicer manjši po velikosti, a za delovanje izjemnega pomena. Med njimi je tudi vztrajnik sklopke. Ta skrbi za učinkovit prenos sile vrteče se gredi motorja na sklopko.
Iz iste kategorije:
- Vztrajnik sklopke skrbi za prenos vrteče se gredi motorja
- Dodatna oprema za olajšanje uporabe in vzdrževanje našega jeklenega konjička
- Segment električnih in hibridnih vozil cveti
- Koristni nasveti za nakup strešnega kovčka
- Pozicijske luči in njihova nepogrešljivost
- Strešni nosilci za učinkovit in varen transport koles
- Zaščitne nalepke za avto